Söndagslistan V.19

2010-05-16 @ 22:28:15 • Kommentarer (0)PermalinkSöndagslistanTrackbacks ()

Denna veckan har varit skön och även efterlängtad. En 4 dagars lång helg tackar man absolut inte nej till, och man känner sig jävligt utvilad faktiskt, länge sedan man kände såhär. Och helgen kunde ju inte slutas på ett bättre sätt om man bortser från förlusten igår.

TOPPEN:

1. TACK KALMAR FF
Ja man får väl tacka Kalmar FF idag. Efter den bedrövliga förlusten igår mot Mjällby där VINDEN absolut inte blåste åt vårt håll så hade Helsingborg idag läget att dra ifrån ännu mer. Innan matchen var de redan 5 poäng före Malmö som ligger på 2:e plats. Men idag gästades Kalmar av just Helsingborg och vann med 1-0, vilket betyder att Helsingborg fortfarande är framför med 5 poäng och inte 6 eller 8. Tack åter igen!

2. JOSEPH ELANGA
Tycker det är helt rätt att Joseph får lira, eftersom att jag gillar han som fan så tycker jag att det är helt rätt att han får spela. Visst är Richardinho också en jävligt bra spelare men gillar Joseph mer.

3. SVERIGE SLOG KANADA I ISHOCKEYN
Har spenderat denna Söndagskväll med två polare där vi först kollade på Kalmar - Helsingborg och zappade från och till Barcamatchen. Kalmar som tidigare nämnt vann matchen med 1-0, Barca vann sin match och tog hem ligaguldet igen. Efter matcherna blev det direkt att slå över till Sverige - Kanada där jag själv trodde att Kanada skulle vinna, men så blev inte fallet utan Sverige vann med 3-1. Skönt att dem slog Kanada, och det var längesen man såg Kanada spela såhär kasst.

BOTTEN:

1. VAD HÄNDE MOT MJÄLLBY?
Har faktiskt gått och tänkt på denna frågan hela dagen, vad hände igår? Gick vi in och underskatta Mjällby? Var det vindens fel? Har faktiskt inte kommit på det än, hoppas någon där ute kan säga vad som hände igår för jag vet verkligen inte. Visst jag kan bara döma efter det jag såg och det var 45 minuter, men jag måste säga: Det var de sämsta 45 minuterna denna säsong.

2.
VEM ÄR VÅR TOBIAS GRAHN?
Jag tycker verkligen Malmö skulle behöva en som Tobias Grahn, kan vara framme på motståndarna och få dem ur fokus. Menar vem har vi som är den kaxige typen? Typ Molins, Wilton eller Durmaz? En av dem borde få en sådan roll att försöka få lite spelare ur fokus. För som Tobias gjorde mot Malmö igår funkade verkligen.

3. NÄR KOMMER DET FINA VÄDRET?
Fyfan vad jag vill att det fina vädret ska komma till oss nu, orkar inte med dagar med kyla och rusk, blir bara så lack. Läste igår att i Haparanda hade dem 25+ och hur skönt är inte det? Solen, säg nu till att komma fram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback