Söndagslistan V. 18

2010-05-09 @ 22:16:43 • Kommentarer (0)PermalinkSöndagslistanTrackbacks ()

Får väl ta och be om ursäkt för jag verkligen har missat listan nu 2 veckor, men så är det och man är faktiskt jävligt trött på kvällarna och har kanppt någon tid över känns de som. Men lovar er att det ska bli förbättringar!

TOPPEN:

1. HELT NYTT MALMÖ FF
Rätta mig om jag har totalt fel, men det är ett helt annat Malmö FF man ser på plan nuförtiden, jag har nämnt det här inne innan och nämner det återigen. Är extra stolt för att vara Malmöit i dagsläget, ligger tvåa i tabellen och har inte förlorat på 5 raka matcher nu. Forsätt kämpa och vi får se ett SM guld iår!

2. WILTON VÄXER MER OCH MER
Wilton som jag tidigare också har nämnt har blivit en helt annan spelare jämnfört med förra året, frågan är vad han har gjort för att bli såhär annorlunda? Jo han har lugnat ner sig i spelet, vågat passa bollen istället för att skjuta. Han tar för sig betydligt mer nu än vad han gjorde förra året, iår kan man se han över hela plan, nere vid våran backar och hämtar bollen, uppe vid motståndarnas backar och stör, det är så en spelare ska vara. Och vilket mål han får till mot Åtvidaberg, vilken kanon.

3. 25 MÅL PÅ 12 MATCHER
Kollar man på målproduktionen så har det ju gått plus, med 2 bollar mer gjorda leder vi över Helsingborg, visst man leder inte serien för man leder målskillnaden, men det är positivt att man producerar.

BOTTEN:

1. TABELLEN LJUGER ALDRIG
Nej, den gör ju inte det. Kollar man på tabellen idag så hittar man lag som IFK, AIK & KFF i botten av tabellen, vad har hänt om man får fråga? Måste erkänna att fotbollen känns ganska tråkig när vi bara jagar Helsingborg, visst är det bra men hade varit roligare och jaga IFK eller AIK också, då dem tillhör de "stora" klubbarna.

2. Richardinho?
Varför fick han inte starta? Visst nu har jag faktiskt inte läst inför på mff.se det kanske står där, men att se Joseph istället för Richardinho värmde faktiskt då jag tycker om Joseph jävligt mycket, men inte så mycket att han petar Richardinho.

3. UNITED FÖLL, 1 POÄNG!

Det lag man håller kärt efter Malmö FF är givetvis Manchester United, ganska tråkigt att de ska behöva komma 2:a och 1 poäng efter Chelsea, men sådan är fotbollen. Har varit jämnt in i det sista och det är ju alltid lite roligt. Ajja nya tag nästa år och då tar dem hem det!


Och så veckans...
...mål: Det signerar man väl till Wilton Figueiredo, snyggt skott från cirka 30 meters avstånd.
...snack: Zlatan till Juvve? Ja varför inte, Barca håller på att tokvärva folk precis som om ja jag vet inte.
...miss: Kim Olsen fick bollen framspelad och hade öppet mål, och börja fiffla med bollen. Lyckat? Nej!
...vinst: Chelsea vann idag över Wigan med 8-0, skön seger att avsluta serien med.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback