Sommaruppehåll och fint väder..

2010-05-27 @ 14:47:20 • Kommentarer (0)PermalinkAllsvenskanTrackbacks ()

Visst är det skönt, om exakt 15 dagar är jag fri från skolan och då blir det massa jobb, endast för man ska ha råd att kunna åka på så många bortaresor som möjligt när det drar igång igen. Som det ser ut nu så blir det 2 jobb, ett jobb där jag ska träna småkillar/tjejer i innebandy och ett där jag förmodligen ska jobba på fritids.

Eftersom att vi får sommarlov så tar även allsvenskan lite uppehåll, fram tills den 17 Juli. Då omgång 15 drar igång, så vi har inte riktigt kommit halvvägs på säsongen, men vi kör på ändå. Det har varit en mycket konstig inledning på säsongen där vi har sätt de såkallade topplagen i botten. Efter 10 omgångar såg det ut såhär:



Inte kunde man tro att AIK,IFK & Kalmar skulle ligga i botten av tabellen, de flesta blev nog hyffsat chokade att det gick så dåligt. IFK som de flesta trodde skulle vinna serien får det mycket svårt nu om de ska vinna iår. Både Malmö och Helsingborg har spelat mycket bra och inlett säsongen på bästa möjliga sätt dock har Helsingborg varit lite starkare än Malmö, men tror det kommer ändras nu till andra delen av säsongen drar igång. Tabellen nu säger ganska mycket, Helsingborg på förste plats har 35 poäng medans Örebro på en tredje plats har 25, skiljer hela 10 poäng mellan 1-3 platsen och det är hyffsat mycket. Malmö ligger på en andre plats med 30 poäng och är fortfarande med i leken.

Tabellen efter 14 spelade omgångar.

Helsingborgs IF 35
Malmö FF 30
Örebro 25
Mjällby AIF 24
---
IF Elfsborg 23
Kalmar FF 19
IF Brommapojkarna 18
Halmstads BK 17
GAIS 17
Djurgården 16
Gefle IF FF 16
BK Häcken 16
IFK Göteborg 15
---
AIK 12
---
Åtvidabergs FF 12
Trelleborgs FF 12

---
Om vi då ska snacka Malmö FF så har jag blivit grymt imponerad från alla håll, alla spelare har spelat jävligt bra för det mesta och det känns som om det är ett annat lag vi ser iår, ett mer samspelt och lugnt lag. Vi har även producerat mycket mål, hela 29 mål, vilket är merän 2 i snitt per match. Sedan har vi bara släppt in 16 mål och jag tycker det är rimligt.

Malmö FF är känt som att skapa talanger och sedan sälja dem, det tycker iallafall jag. Men i sommar tror jag inte så många lämnar, max 3. Egentligen den ända som jag tror lämnar är Edward Ofere, har varit mycket snack om Molins men han har ju själv sagt att han vill vinna SM med Malmö FF innan han drar vidare, och tidigare i veckan har man kunnat läsa att Malmö FF har nobbat ett bud på Molins. Det gynnar faktiskt Malmö om Ofere lämnar i sommar för då får Malmö betalt. Sedan tror jag även RÅP kan lämna då han absolut inte får mycket speltid nuförtiden och det tror jag inte han gillar speciellt mycket. Daniel Larsson har också som de flesta vet varit framåt och utvecklats betydligt mer, han är säkert ganska efterfrågad och nu får han förmodligen starta i landskampen mot Bosnien på Lördag och för hans del vill jag minst att han stannar året ut för att nå toppen av sin utveckling.


Såhär ser kontrakten ut på några av spelarna:


Edard Ofere - 2010
Guillermo Molins - 2011
Agon Mehmethi - 2011
Jiloan Hamad - 2011
Ricardhino - 2011
Robert Åhman Persson - 2011
Daniel Larsson - 2012
Jimmy Durmaz - 2012
Wilton Figueiredo - 2012


---
Trotts uppehållet så har Malmö valt att lägga en liten tunering i sommar och har därmed bjudit in 3 lag, dock är det bara 2 som är säkrade. Elfsborg och Bröndby, Helsingborg tackade nej pga. att de har gett sina kvinnor lite ledighet. Vi kommer även att spela cupspel mot Mjällby borta och det kan bli en trevlig resa, speciellt nu när jag tror Malmö kommer köra över dem.

Kommer nog inte skriva lika mycket här inne nu under uppehållet, men såfort det kommer ut något nytt om Malmö eller viktiga saker i Allsvenskan så kommer det ett inlägg.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback