Mjällby matchen kan flyttas!

2010-05-12 @ 20:27:08 • Kommentarer (0)PermalinkAllsvenskanTrackbacks ()

Satt och slösurfa runt lite på fotbollskanalen och läser rubriken ute i vänstra fältet, "MFF kan fälla folkfest". Och givetvis klickar jag mig in direkt för att se vad detta handlar om. Såklart handlar det om Mjällby's planskick och hur dålig den planen är, allt pågrund av Anders Svensson uttal tidigare i veckan.

Planen måste godkännas av Malmö FF och den skulle egentligen besiktas idag, men eftersom att vi hade ett sånt underbart väder med regn och regn och regn idag så skjuts det upp tills på Fredag. Matchen kan flyttas till antingen Malmö Stadion eller Olympia i Helsingborg(?).

Och innan vi går vidare så undrar jag; Vem är det som har kommit med idén att matchen ska spelas i Helsingborg, SvFF eller? Isånafall vilket patetiskt skämt.Det kommer ju bli totalt kaos om en match som inte tillhör Helsingborg spelas på Olympia, speciellt när det gäller Malmö. Nu tänker jag inte endast på laget, utan även supportrar. Det kommer ju bli ett sånt jävla liv.

Hade ju givetvis kunnat acceptera att matchen flyttas ett par dagar eller ja även till Malmö, men inte fan Olympia. Och flyttas den ett par dagar så blir jag ju så jäkla lycklig då jag även kan se matchen. För idags läget ser de ut som om jag inte kan se den.

Sedan kan man ju också fråga sig, är det inte lite försent att agera nu? Menar på, vi är inne i den 13:e omgången och halva säsongen är snart över. Agera ska man göra i god tid, inte när halva säsongen har gått. Skärpning!

Cirka 190 Malmöiter har bokat plats med MFF Support och 4 bussar är bokade, fler kan bokas. Man har skrivit på Support-sidan att man kan boka upp till 6 bussar. Så förjäveln säg inte till och förstör för dessa!

---
Kan även notera att Elfsborg leder med 2-0 över AIK, cirka 30 minuter är spelade, Anders "Taco" Svensson spelar ej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback