En bedrövlig förlust, drar Helsingborg iväg nu?

2010-05-15 @ 23:08:34 • Kommentarer (0)PermalinkAllsvenskanTrackbacks ()

Precis hemkommen från en underbar kväll med avslutning med laget på Let's Go. Det blev vinst för mig och mina två lagkamrater på 3-kampen där vi vann 2/3 grenar. Har aldrig varit på Let's Go tidigare så detta var något nytt för mig och jag måste säga att hela konceptet är så jäkla coolt. Vi skjöt först lite med en pistol, typ samma mening som med skidskytte. Givetvis vann mitt lag där eftersom att jag var med ju, sedan blev de disco minigolf och det var bannemej roligt och på 9x2 hål slutade man på 41 slag. Så cirka 2,2 slag / hål och det var fullt godkänt.

Efter det så drog vi igång direkt med bowling och med en seg start från lagets del så kom vi endast på en 2:e plats vilket gjorde oss till kvällens champs.

---
Det gick dock sämre för Malmös del uppe i Sölvesborg & Strandvallen. En tung förlust med 4-2 och visst gick mitt resultat in, dock på fel sida. Såg endast första halvlek och vad man såg då var ju inget att hänga i granen precis. Malmö kom inte till ordentligt alls. Efter 30 minuters spel hade man inte fått till ett avslut på mål, varför? Var det planens fel? Var det vindens fel?

Nej tycker absolut inte vi ska skylla på planen, tycker vi spelar ett sånt patetiskt spel och underskattar Mjällby till 100%. Trodde alla hade förstått att Mjällby är ett lag att räkna med och att det inte går och bara ställa skorna. Av den första halvleken jag såg så tycker jag absolut Mjällby förtjänar vinsten, dock vet jag inte hur allt gick till i 2:e halvlek. Visst gör vinden ett jävla dåligt jobb mot oss i första halvlek och jag tycker verkligen den är på Mjällbys sida.

Var är våran Tobias Grahn? Alla lag behöver faktiskt en sån som han, springer och håller på med motståndarna och idag lyckas han verkligen. Wilton och Jimmy Durmaz blir verkligen skit sura på han under första halvlek.

Matchen slutar iallafall 4-2 till Mjällbys fördel och spöket som spökar på Strandvallen är kvar. Välkommna till Malmö Stadion i höst så ska ni få pisk.

Får man höra av sin f.d mentor på Måndag att Mjällby vann? Ja för det får man verkligen!
---
Kan Kalmar plocka poäng mot Helsingborg imorgon? Det hade ju varit en skänk från ovan om Kalmar totalt hade kört över Helsingborg imorgon, perfekt innan uppehållet och allt. Vi får se hur det går, men vi kan ju alltid hoppas på Kalmar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback