Söndagslistan V. 12

2010-03-28 @ 22:56:01 • Kommentarer (0)PermalinkSöndagslistanTrackbacks ()

Idag är man faktiskt stolt över att vara en Malmöit, Malmö har tagit 7 poäng varav 4 på bortaplan. Så veckans topp lista säger väl sig själv. Och veckans topp 3 kommer enbart handla om Malmö FF!

TOPPEN:

1. 6 POÄNG PÅ 2 MATCHER
Det börjar lika bra som förra året, där vi presterade bra i början men sedan tappade, jag hoppas verkligen inte att vi kommer i samma bana iår. Sålänge vi presterar som vi har gjort nu i början så ser jag absolut att vi blir ett av topplagen, tycker vi spelar ett jävligt bra försvarsspel där nästan alla hänger med ner. Vi kan även konstatera att Malmö FF ligger på första plats med 7 poäng.

2. EN FÖR ALLA - ALLA FÖR EN
Tycker faktiskt att Malmö spelar som ett lag iår, alla kämpar för varandra och när vi satt på O'Learys idag så hörde man en kille fråga: vad gör Wilton där nere och han var nere vid våran backar och mötte bollen, tycker absolut det är så ett lag ska spela. Sedan är det extra kul att både Agon fick göra 2 mål i Tisdags och idag killen jag gillar minst på plan, Robert Åhman Persson gör 2 bollar idag & Danne ett. Mycket skönt!

3. FASTA SITUATIONER
Tycker även att våran fasta situationer har blivit mycket bättre, under förra året tror jag inte vi gjorde ett ända mål på hörnor och nu förtiden så gör nästan bara mål på hörnor, 2/3 mål idag kom på hörnor, fullt godkänt. Sedan i försvaret tycker jag vi gör det utmärkt, alla tar varsin gubbe och håller han.

BOTTEN:

1. ALLSVENSKA PLANERNA
Tar upp detta återigen, fyfan vad kassa vissa planer är fortfarande, det är skrämmande. Tar vi Kalmars hemmaplan så ser det fan ut som en grushög, visst var där lite gräs men jag tycker absolut inte man ska få spela på sån plan.

2. RICK KRUYS - BORTA HELA VÅRSÄSONGEN
Då kom det tråkiga beskedet, Rick Kruys blir borta hela vårsäsongen och jag som hade hoppats att få se han spela mycket nu denna säsongen, han behöver verkligen det. Så jäkla trist asså.

3. PUBLIKEN SVIKER
Jag måste säga att det verkligen ser förjävligt ut med så lite publik på läktarna, på 16 matcher har det varit 5869 per match. SKANDAL om jag får säga mitt, alla lag ska ha haft hemmapremiär och tar man te.x. Malmös fall så var där 13 783 personer. Rätta mig om jag har fel, men siffrorna är väldigt låga?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback