Söndagslistan V. 11

2010-03-21 @ 20:40:01 • Kommentarer (0)PermalinkSöndagslistanTrackbacks ()

Då var den första omgången avklarad och den andra har precit dragit igång. Riktigt roligt att fotbollen är igång och man känner verkligen att sommaren är på väg, har varit ett par dagar nu där solen har lysst på bra och det har varit skönt.


TOPPEN:


1. OFERÉ TILLBAKA I SPEL
Oferé blev klar för spel nu iveckan och har kört på. Kan man hoppas att han är en given spelare i startelvan på Tisdag? Tycker absolut inte att Agon gör ett dåligt jobb ute på plan, men tycker fortfarande Agon är en inhoppare då på något vänster han blir mer taggad.

2. MJÄLLBY ÖVERRASKAR STORT?
Vet att man inte ska ta allt för givet, men 0-0 mot AIK och 3-0 mot GAIS är väl en bra start för Mjällby, handlar det om underskattning? Tycker absolut inte man ska underskatta Mjällby då dom är ett skickligt lag, har precis kommit upp från Superettan, men som alla vet man måste prestera för att gå upp och det gjorde Mjällby. Då Malmö bara spelar 0-0 mot GAIS så måste det vara något som säger att Mjällby är starka iår om folket säger att Malmö är.

3. 2 DAGAR KVAR
Fan vad skönt, 2 dagar kvar tills hemmapremiären och ett oslagbart tifo, det största genom tiderna, 3 års insamling av pengar. FYFAN vad skönt säger jag bara, hoppas allt går i ihop som de har tänkt sig och att vi röjer undan på stadion på Tisdag ( kommer mer info ang. marsch och dylikt i ett senare inlägg ).

BOTTEN:


1. PREMIÄRMATCHEN FÖR MALMÖ
Allt annat än seger i en sån här match fanns inte i huvudet på mig, tyckte vi borde kört över GAIS men så blev inte fallet, 0-0 i premiärmatchen. Vi borde haft med oss minst en straff medans GAIS fick en, och Johan Dahlin räddar iallafall en poäng så ska väl inte gråta.

2. SPELA INFÖR EN PUBLIKLÖS LÄKTARE?
Jag undrar fan hur det känns som spelare att spela inför en tom läktare, måste kännas förjävligt att inte ha någon bakom sig som stöttar en. Och ja, jag syftar på DIF - HIF matchen idag. Inte ens journalister fick komma in på plats utan fick vara utanför, varför? Jo Djurgården hade tagit det beslutet att inte journalister eller styrelsemedlemmar fick komma in.

3. MALMÖ REDHAWKS?
Får väl även dra in lite hockey här på slutet eftersom att jag är ett Malmö fan. Malmö spelar i Allsvenskan även nästa år och det känns förjävligt. Visst Almtuna är ett jävligt svårt lag hemma men har man ett så pass spelskickligt lag så borde man kunna gå upp, iallafall bli ett av de 4 bästa lagen i serien, skämmigt om jag får säga mitt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback