Söndagslistan V. 10

2010-03-14 @ 21:44:23 • Kommentarer (0)PermalinkAllsvenskanTrackbacks ()

Fan vad skönt det känns nu när Allsvenskan har dragit igång, nu börjar allvaret och det man har längtat efter i cirkus 5 månader.

TOPPEN:

1. Allsvenskan har dragit igång
Som jag nämnde ovan så är 5 månaders väntan över och nu är Allsvenskan igång, ska bli riktigt roligt och hoppas bjudas på mycket roligt, hoppas även att det går bra för Malmö detta året.

2. Skräll i första omgången
Jag vet inte hur ni vill ha det, men nykomlingarna Mjällby spelade 0-0 borta mot AIK inför 17 111 personer, var det underskattning som gällde för AIKs del? Tror iallafall att Mjällby kan vara skräll laget iår, tror dom kan prestera bättre än vad de flesta tror.

3. Imorgon drar det igång för Malmös del!
Japp, imorgon så blir det först skolan till 11.30 för att sedan bege mig upp till stan och kanske käka en matbit, för att sedan bege mig till Centralen och möta upp resten av polarna man ska åka med. 14:08 avgår tåget från Malmö Central och sedan blir det en stund för oss själva i Göteborg, för att sedan bege oss till Ullevi. Skriver nog en rad eller två om tankarna under morgondagen.

BOTTEN:

1. Skadorna
Skadorna som Malmös spelare har dragit på sig, syftar på R. Kruys, E. Oferé & Ricardinho, känns förjävligt att inte ha med någon av dessa spelarna. Joseph Elanga går in och täcker av på Ricardinhos plats, och förmodligen så täcker Agon upp på Oferés plats, men fan asså jag skulle vilja ha dessa redan från start. Iallafall Oferé för jag tror han kan bli hur viktig som helst detta året, bara han kommer in i det i tid.

2. De Svenska planerna
Satt och kollade lite från AIK - Mjällby matchen och jag måste säga er, den planen såg absolut inte spelklar ut för 5 öre, är det en flopp att tidigarelägga Allsvenskan med nästan en månad? Jag skulle vilja ha det till de.

3. Vädret - hur blir de?
Vågar man hoppas på att det blir solsken i Göteborg imorgon? Det vettifan, men om man utgår från SMHI:s prognos så blir det mestadels soligt och mellan 0-3 plusgrader. Kan ju iallafall hoppas på snö och inte massa regn och snö!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback