Malmö FF - Örebro

2010-03-24 @ 12:03:13 • Kommentarer (0)PermalinkMalmö FFTrackbacks ()

Jag är helt mållös, var ska jag börja? Med vad ska jag börja? För att vara helt ärlig, jag har verkligen inte smält gårdagen. För att göra det enkelt för både mig och er så börjar jag med Marschen.

Cirka 500-supportrar hade samlats på Möllan för gå marschen, det blev en riktigt lyckad marsch om jag får säga mitt. Bra stämmning och de flesta höll sig i ledet, tåget började tåga från Möllan vid 17.00 och var framme vid Stadion ungefär 30-45 minuter senare, och som de två senaste åren så har jag aldrig ställt mig sist i kön då man alltid haft polare som tagit sig dit och ställt sig hyffsat långt framme, så det blev bara att glida fram och ställa sig vid dom och vänta på att bli insläppt.

Inne på Stadion såg man massa flaggor som var placerade runt om på alla sittplatser och det kom även upp på ståplats under uppvärmningen, hörde att det var cirka 10 000 flaggor som delats ut. Fanns egentligen inte mycket man kunde göra än att vänta på att matchen började och att det tifo som det snackats om skulle dra igång, cirka 15 minuter innan matchen skulle börja så rullade den första banderollen ner över ståplats och på den stod det "HUNDRA ÅR" och den togs ner cirka 5 minuter innan matchstart, och när hymnen drog igång så kom det en till som symboliserade restaurangen där Malmö FF bildades av 19 herrar, och man kunde även se deras namn hänga runtom på stadion. Matchen drog igång och man får väl säga att det inte såg så givande ut från båda lagen dom första 10 minuterna, Jeffrey Aubynn var tvungen att byta redan i 4e spelminuten då han kände av sin ljumske. Jimmy Durmaz kom in och totalt ägde sin kant, snygga dribblingar, bröt massa bollar, tyckte verkligen han körde över alla där.

Och som tidigare sagt så spelade Agon från start och han gjorde de han ska göra, han gjorde mål. Inom loppet av 6 minuter gjorde han två mål och hur skönt är inte det, speciellt för Agon. Det höjer ens självförtroende till 100% och han ska ha alla cred, han sliter matchen igenom och skapar jävligt många chanser. 2-0 står det till Malmö när vi går för vila. I den andre perioden kör man på som man gjorde i första perioden, skapar farliga chanser. Speciellt det skottet Daniel Larsson drar iväg, det var inte långt ifrån att Örebros målvakt missar den.

Det går fram till 69e spelminuten då Molins bryter in från kanten, kommer förbi en glidande Örebrospelare och skjuter bollen på mål och den tar Örebros målvakt in i mål, 3-0 till Malmö denna underbara dag, fyfan säger jag bara. Vilken känsla och hur stolt är man inte för att vara Malmöit idagsläget? Oferé kommer in mot slutet och är väl med i 1-2 farliga chanser men kommer aldrig till avslut då man fifflar med bollen in i slutet. Matchen slutar iallafall 3-0 och man går därifrån hur lycklig som helst. Noterbart men även glömt är att Wilton missade en straff, hoppas han har glömt det lika snabbt som mig!

Noterbart:
- Agon Mehmeti, strålande match rakt igenom.
- Jimmy Durmaz, mycket bra inhopp redan efter ca. 4 minuter.
- Jeffrey Aubynn, bara lätta känningar och därför bäst och vila, men Rolle sa han inget innan matchen skulle börja?
- 13783 hade tagit sig tiden att komma och stötta fram Malmö FF till seger, absolut godkänt med tanke på vädret och så.

---
Nästa match spelas redan på söndag 13.30 uppe i Gävle, kommer dock inte infinna mig på plats då ekonomin inte tillåter det, istället blir det O'Learys och förmodligen en matbit och trevlig fotboll. Vill ni åka med upp till gefle så tveka inte på att kontakta MFF Support. För all info så hänvisar jag er HIT!

OCH SIST MEN INTE MINST, TACK MT96 FÖR ETT UNDERBART TIFO!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback