GAIS - Malmö FF 15/3

2010-03-16 @ 22:35:16 • Kommentarer (0)PermalinkMalmö FFTrackbacks ()

Efter att ha dragit från skolan vid lunch så vandra man i det sköna vårvädret till Mobilia för att möta upp Alex där. Vi gick in och handlade lite snabbt och sedan gick vi ut och tog bussen upp till Gustav, var först tänkt att vi skulle dra direkt till Centralen men eftersom att några polare satt på BK på Gustav så kunde man inte säga nej. Så vi drog till BK och käkade lite, vi blev sittandes där en stund för att sedan vandra till Centralen. Väl framme så var det inte alls mycket folk, men man var där cirka 2 timmar tidigare så det förstår man. Men vi sysselsatte oss på Centralen för att tiden skulle gå snabbt och det gjorde den, cirka 20 minuter innan tåget skulle avgå gick vi ut och ställde oss på perrongen. Tåget rullade in och det blev ju nästan slagsmål om vem som skulle ha vilken plats, medans jag och polarna bara gled in och tog första bästa.

På tåget så var det en hyffsad stämning faktiskt, vid vissa tillfällen så blev de riktigt bra tryck i vagnen och det gillar vi starkt, vissa tillfällen var de lite musik som gällde. Men allt flöt bra på tyckte jag och tiden sprang iväg jävligt snabbt faktiskt. Väl framme i Göteborg blev vi avsläppta på Lisebergsstationen och fick vandra genom Valhalla för att komma till Ullevi. Efter cirka 3 timmar i tåget så kändes de skönt när man kom av tåget, frisk luft och vädret gjorde det inte sämre.

Väl framme vid Ullevi så fick man stå och vänta ett bra tag utanför för att bli insläppta, men det gjorde inte speciellt mycket, man hade trevigt sällskap så vi fick ju underhålla oss på bästa sätt. Tiden flöt på och insläppet började, väl inne skapade vi stämmning direkt och vi totalt körde över GAIS vissa gånger.

Matchen i sig var väl någon av de sämsta jag skådat, fyfan vad Malmö spelade dåligt men GAIS bjöd inte heller upp till dans precis. Rätta mig om jag har fel, men vi fick MAX 3 bra chanser under hela matchen? Dock kan jag hålla med om att, fick dom en straff så skulle vi åtmistonde haft en själv. Medans vår var jävligt osäker så var en av deras solklara iallafall. Men stor eloge till Johan Dahlin som får kalla sig matchhjälte. Tyckte även att Daniel Andersson på sin nya position fixade det bra. Matchen slutade 0-0 och Rolle lever kvar med sitt bekymmer, aldrig vunnit en match mot GAIS.

Läktaren då? Stuntals bra, mycket snyggt arrangemang av supportergrupperna, både bengalerna och den snygga benderollen. Tror vi var upp mot 1000 pers på ståplats, sedan var där väl 3-400 på sittplats.

Hemresan var dock en av de segaste jag någonsin varit med om, inte för att vi spelade dåligt för jag tyckte iallafall 1 poäng var bättre än 0. Men det tog bara sån jävla lång tid kändes det som, sedan var man extra trött eftersom man hade varit uppe hyffsat tidigt.

Slutgitligen vill jag tacka alla som gjorde denna resan minnesvärd, trevligt folk man träffade på, bra arrangemang med tåg och försäljning. Tack alla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback