VM 2010 DAG 2

2010-06-13 @ 00:23:15 • Kommentarer (0)PermalinkVM 2010Trackbacks ()

Sov faktiskt ut idag, är lite stolt över mig själv. Vaknade vid 11 tiden och var hyffsat pigg, låg dock kvar en stund och bara njöt av första dagen på sommarlovet.

Första matchen drog igång redan 13:30 mellan Sydkorea och Grekland, jag var nästan säker på att Grekerna skulle ta hem denna, men så blev inte fallet. Sydkorea överraskade ganska stort vill jag säga då jag absolut inte trodde de skulle vara så bra. Och ja, de har lixom en spelare man känner igen från en storklubb och det märktes, Sydkorea spelade alltid via den här, Ji-Sung som spelar i United. Han skötte de snyggt och var en stor stjärna om jag får säga mitt, han lyckades även trycka in en boll också. Matchen slutade 2-0 och ja, Sydkorea var välförtjänta den matchen. Dock så åkte jag direkt där på oddset, men skitsamma de kommer fler dagar.

***

Nästa match drog igång 16.00 och då var det mellan Argentina och Nigeria. Måste säga att Argentina hade i praktiskt sätt lekstuga med Nigeria. Menar Messi fick gå förbi 4-5 gubbar utan att något egentligen hände, jo den sista mannen stoppade och Argentinarna fick frispark. Trodde på ett betydligt större resultat denna matchen, 1-0 slutade det till Argentinas fördel men ja, Argentinarna hade mestadels spelet. Noterbart var även att Lagerbäck inte tackade Maradona efter matchen, förlite kärlek mellan dem?

Efter matchen så tog man en liten vilostund på 1,5 timme. Var faktiskt sjukt skönt och sedan gick man upp och käkade. Snitzel med pommes + bearnaise = gott. Och efter det drog man iväg och handla lite godis till kvällsmatchen som jag tycker var dagens match.

***

Lillebror mot Storebror, öst mot väst, England mot USA. Ni får kalla det exakt vad ni vill, jag ser iallafall denna matchen som en pure hedersmatch. England som de flesta tidigare vet har stjärnspelare som Terry, Gerrard, Lampard och sist & minst, Rooney mötte ett USA som inte har några speciellt direkt stjärnor, visst de har ganska många spelare ute i Europa men inga såna "WOW" spelare.

Måste säga att det såg hyffsat länge ut att England skulle vinna, redan efter 4 minuter gör Gerrard mål för England och England äger ganska mycket boll efter det. Men sen vet jag inte vad som händer, men VM's måltavla är nog redan utsedd, Robert Green får nog den titeln.

Från cirka 25 meters håll skjuter en Amerikans spelare bollen, den kommer rullandes mot Green och då försöker han "sätta upp en sköld" med handskarna för att inte plocka upp bollen. Men bollen kommer i en så pass bra fart och får en hyffsad konstig studs och helt plötsligt glider den in över mållinjen, måste säga att man ska faktiskt ta de säkra före det osäkra. Men det ville visst inte Green, och det fick kosta han och England 2 poäng. Matchen slutade 1-1 och då får man bara en pinne.

Ajja, alla vi gör misstag här i livet så man ska väl inte klandra honom, eller ska man? Det första jag kommer göra imorgonbitti är iallafall att kolla in några Engelska medier och se vad dem skriver om Green, för det kan bli en rolig läsning.

***

Spelschemat imorgon bjuder på en avslutning i grupp C samt början på grupp D.

13:30 Algeriet - Slovenien
16:00 Serbien - Ghana
20:30 Tyskland - Australien

Får jag säga mitt så blir Algeriet mot Slovenien en mycket jämn match, tror på resultatet 1-1 och står fast vid det. Menar Algeriet har inte vunnit en VM match på 28 år, så varför nu? Iofs det är VM 2010 och allt kan hända. Sedan vinner nog Serbien & Tyskland mot sina respektive lag.

Men håll ett öga här imorgon vid lunchtid så ska jag redovisa för er vad som står i den Engelska pressen.

Glöm inte följa mig på Twitter, länken finner ni HÄR!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback