Mostapha El Kabir avgjorde för Mjällby AIF

2010-07-05 @ 02:11:13 • Kommentarer (0)PermalinkSvenska CupenTrackbacks ()

Egentligen så avstår jag helst från att skriva här inne, dessa aggressioner som finns inom mig efter dagens match går nog inte att beskriva. Jag har iallafall insett att MFF verkligen har stora problem, och då snackar vi verkligen stora.

Jag kan börja med att säga att matchen slutade 4-1 till Mjällby's fördel, och Mostapha gjorde alla 4 för Mjällby, denna lille, kvicke spelaren som man borde punktmakerat från en första början fick springa och ha lekstuga medans Malmö spelarna på plan bara står och glor. Ganska pinsamt att han ska få springa förbi försvaret bara sådär.

Nu till Malmös stora problem, man går ut innan matchen och säger att man satsar för fullt på cupen och då ställer man upp med ett "reserv" betonat lag? Menar, vi hade tillgång till Molins från en första början, men nej han ska sitta på bänken i 60 minuter för att sedan komma in och skruva upp tempot något enormt? Tycker absolut inte att Hamad skulle starta om det nu finns tillgång till Molins, absolut inte.

Johan Dahlin vet jag faktiskt inte varför han var borta idag, men hoppas inte det är något allvarligt för vi behöver verkligen Johan när säsongen drar igång nu den 17:e. Visst Ofere drar på sig något så fruktansvärt onödigt rött kort, men ja, jag förstår hans ilska. Vi tvingas därför sätta in en mittback på anfallet, visst har han spelat som anfallare tidigare i åren, men han orkar inte det nu, Ponne har för dålig kondition och det syns. Han orkade knappt springa 30 meter innan man såg att han var tvungen att pusta ut. Just därför borde allt vara skam om man inte erbjuder Hernande ett kontrakt, vi behöver folk där uppe och Hernande är nog den perfekta killen idags läget, en målgörare.

***
Som tur efter matchen drog man ut vid brofästet och tog sig ett behövligt dopp, mycket skönt måste jag säga. Sedan blev det en MYCKET underhållande bilfärd i Malmö, mer behöver jag inte säga!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback