Superbia, vem är ni?

2010-02-18 @ 14:38:25 • Kommentarer (1)PermalinkMFF SupportTrackbacks ()

Jag fick tag på Charlotte Lundell som är talesman för grupperingen, Superbia. Jag fick svar på ett par frågor jag ställde till henne ang. deras gruppering.

Vad är Superbia?
Superbia är en ny gruppering som består av 11 medlemmar just nu. Vårt syfte är främst att se till att alla kan känna att de alltid har någon att gå med på match. Kanske svårt att förstå för någon som har många vänner som gillar fotboll men det finns framförallt många tjejer som tjatar på sina kompisar att gå med på match och skiter i att gå om ingen vill följa med.

Vad har ni för syfte med denna gruppering?
Vi är även ett par stycken som går på i stort sett alla bortamatcher (jag själv missade bara bp o gefle förra året). Då ska man kunna kontakta övriga i Superbia om man är sugen på bortamatch för det finns trots allt många som jobbar och inte kan åka med men i vår grupp är det nästan säkert att man hittar någon att åka med.

Vi har fått en del inlägg om att det redan finns tillräckligt med grupperingar på läktaren men min åsikt är att för det första finns det ingen som vår. För det andra finns det ingen med mycket tjejer (förutom Support men det är inte samma sak). Och sen anser jag också att antingen förblir vi så små att ingen behöver bry sig att vi också finns. Eller så blir vi så stora att vi onekligen behövdes.

Vilken målgrupp riktar ni er åt?
Vår målgrupp är ingen speciell ålder eller kön. Det ska bara vara någon som älskar MFF. Och så är det just dem som går själv på matcher. Jag har sett ett par stycken som sätter sig på bussen till en bortaresa och är själv hela resan. Och jag tycker att så ska det inte behöva vara (så länge det inte är självvalt så klart).
Det är även för folk som tex går bara två stycken på matcherna och känner att de vill tillhöra en grupp som man kan möta på möllan innan matchen eller liknande.

---

Efter att ha fått svar på dessa frågor så tycker jag absolut att det är ett bra initiativ av den som kom fram med denna idén. Då jag tycker att det är bra att ha någon att gå på match om nu inte ens polare vill hänga med.

Kan personligen själv säga att under en tid så hade jag ingen att åka med på bortaresor och då sket jag i det helt och hållet, men nu finns det en grupp där man kan känna sig välkommen och åka med, alltid trevligt. Speciellt när det gäller tjejer då de oftast inte har någon att åka med.

Skulle vilja tacka Charlotte för svaren och jag önskar er all lycka med gruppen, kan även avslöja att jag har valt att ansöka om att gå med hos dem. Då dom verkligen har ett vinnade koncept och tror detta kan bli hur stort som helst.

//MFF Snubben

Kommentarer

Postat av: Sara

Riktigt bra svar från våran talesman

2010-02-18 @ 16:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback