Välkommna...

2010-02-11 @ 18:16:03 • Kommentarer (2)PermalinkMalmö FFTrackbacks ()

Till min nya blogg. Kan väl ta och börja skriva lite om mig själv och om vad jag gör när jag inte sitter här och skriver.

Jag är en 17årig kille som bor i Sveriges finaste stad, Malmö. Har under hela mitt liv bott i Malmö och det har absolut inte kommit på tanke att flytta härifrån. På min fritid så följer jag Malmö FF så mycket jag kan, och sedan sportar man och är med sina polare vid sidan om. Jag är egentligen som vilken 17årig kille som helst och lever mitt liv. Har väl bloggat nu i 2-3 år men har aldrig inriktat mig mot något så tyckte det var dags nu när jag ser att Malmö verkligen kan om dom vill spela som ett riktigt lag.

Varför blev jag intresserad av fotboll och just Malmö FF?
Jo min morfar som har följt Malmö ett hyffsat bra tag tog oftast med mig på matcher när jag var yngre. Sedan dess har det bara gått vidare och man försöker vara med på varje hemma och borta match. Trotts att Malmö inte har spelat så hyffsat bra under de senaste säsongerna så har jag försökt vara med så mycket som möjligt, men måste faktiskt erkänna att det blev hyffsat få matcher förra säsongen, men det är sånt som man får ta.

Vad kommer jag skriva om här inne och hur kommer jag ta mig tillväga?
Eftersom att jag studerar och sportar vid sidan om så kanske det inte blir en uppdatering efter varje bortamatch, då man kanske inte har tid och hänga med och så, men ska göra mitt bästa. Och efter varje hemmamatch iallafall kan jag garantera er en min syn på matchen. Hur jag kommer ta mig tillväga om jag inte har sätt matchen live är att snacka med ett par hyffsat bra vänner som oftast är på matcherna, hemma eller borta det kvittar. Nyheter och så kommer givetvis publiceras här på bloggen, kan dock inte garantera att allt kommer från mig och mina kontakter, kommer vara en del från Sydsvenskan, Fotbollskanalen, Sportbladet. Ja nästan varenda nyhetsblaska.

Givetvis kommer jag ju inte bara snacka om Malmö FF här inne, kommer komma massa annat roligt om fotboll och så. Måste ju säga att i England så gäller Manchester United och i den Spanska ligan så gäller givetvis Zlatan & hans Barcelona.

Hur ser Malmö FF:s trupp ut 2010?

Malmö FF har väl inte direkt skaffat sig någon ny stjärna om jag får säga mitt, visst Elanga har kommit tillbaka men det finns fan så mycket bättre spelare. Men jag hoppas givetvis att han får spela mycket för det behöver han för att visa att han verkligen platsar i detta laget. Hoppas även att Miljan och Kryus får mycket speltid medans Robert Åhman Persson sitter skönt på bänken. Här nedan ser ni iallafall hur laget ser ut i skrivande stund:

Målvakter:
25. Dusan Melichárek
27. Johan Dahlin
30. Dejan Garaca

Utespelare:
2. Ullrich Vinzents
3. Robert Åhman Persson
4. Joseph Elanga
5. Miljan Mutavdzic
6. Markus Halsti
7. Daniel Larsson
8. Daniel Andersson
9. Wilton Figueiredo
10. Rick Kryus
11. Jeffrey Aubynn
14. Guillermo Molins
15. Pontus Jansson
17. Ivo Pekalski
18. Edward Ofere
19. Niklas Hansson
20. Ricardinho
21. Jimmy Durmaz
22. Filip Stenström
24. Agon Mehmeti
26. Jiloan Hamad
28. Alexander Nilsson
29. Jasmin Sudic

Start 11:an:

#27 J. Dahlin

#2 U. Vinzents - #8 D. Andersson - #29 J. Sudic  - #20 Ricardinho / #4 Elanga

#14 G. Molins - #5 M. Mutavdzic - #9 W. Figueiredo - #26 J. Hamad

#18 E. Ofere - #7 D. Larsson


Denna 11:an i mina ögon är den bästa vi kan skrapa ihopa nu känns de som, är riktigt osäker på hur Malmö har tänkt när de egentligen dragit in Elanga, vet inte om han kan spela något annat än vänsterback, men där har vi ju redan fjolårets bästa spelare. Edward Ofere gick iallafall ut efter matchen mot GAIS nu i veckan med ljumskproblem, får verkligen hoppas att det inte är så allvarligt.

Malmö FF, 100 år iår, kan ett SM guld väntas?

Efter 6 jobbiga år om jag får säga så, så tycker jag verkligen det är dags. Och hade det inte varit hur skönt som helst för en klubb som fyller 100 år att vinna ett SM guld just det året, det hade ju varit som en gudagåva. Men sen vet man ju aldrig för Malmö kan prestera jävligt bra men även jävligt dåligt, ursäkta mitt språk men så är det faktiskt. Men tror spelarna på sig och vi får behålla de laget som vi avslutade med i höstas så tror jag absolut vi kan gå hela vägen.

// MFF Snubben

Kommentarer

Postat av: adam

wilton före kruys?;O hur tänker du där, tror du wilton kommer ta ett steg framåt jämfört med förr säsongen då? och min syn på bloggen är att de är lite korta inlägg men annars en trevlig blogg. men för att få mer stammisar som besöker så krävs de mer analyser och längre inlägg men de blir lättare när vi närmar oss premiären // trogen mffare

2010-02-17 @ 17:26:26

Postat av: MFF Snubben

Tror faktiskt Wilton tar sig i kragen detta året, eller ja, han måste väl det? Är personligen mer åt Kryus hållet men det känns som MFF har något i tanke. Man köper inte en spelare för flera miljoner och sedan låter han nöta bänken.



Tack för kritiken, behövs verkligen.

2010-02-17 @ 17:30:25
URL: http://mffsnubben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback