Förlust i 100årsmatchen

2010-02-24 @ 18:58:24 • Kommentarer (0)PermalinkMalmö FFTrackbacks ()

Dagen började sakta men säkert med att jag steg upp vid 11.00 tiden, gick upp och fixade mig för att sedan bege mig till stan. Christian hoppade på bussen några hållplatser från mig och sedan mötte vi upp Sebbe och Jonte på Mcdonlads i stan, där vi käkade lite. Sedan begav vi oss till Gamla IP där Malmö skulle ta emot Elfsborg och vi var där faktiskt hyffsat tidigt, tror vi stod där i 1 timme innan insläppet och hade snöbollskrig typ, men ja allt för att fördriva tiden.

När klockan väl slog 14.00 så öppna dem upp och vi gick in, exakt vid ingången så stod MFF Support och delade ut klibbers till de 100 första, ganska schysst.

Matchen drog igång och jag personligen tycker att Elfsborg tog tag i matchen direkt, och det lönade sig då dom gjorde 1-0 där nästan Malmö försvaret stod och sov. Sedan blev de lite match men Elfsborg hade ändå övertaget men Malmö lyckades kvitera till 1-1 genom Agon Mehmeti. Var det bara jag som undra varför Rick Kryus blev utbytt? Lätt en av matchen bästa spelare och vilken tackling han ger TVÅ Elfsborgare. " Vi har Ricky, Vi Har Ricky, Vi har Ricky Kryus" sjöngs det från läktaren.

Hade det varit någon som jag skulle sätt lämna plan skulle det varit Jiloan Hamad, för han spelade verkligen dåligt idag men spelade iallafall hela tiden när vi var där, tror vi stack efter 70 minuter, då man knappt kände sina fötter. Det stod iallafall 1-2 till Elfsborg när vi drog och när man kommer hem får man reda på att matchen slutade 1-3 till Elfsborg.

Tycker absolut att planens kämpe idag var Daniel Larsson, alltid allert.

Tycker absolut det var fel av Malmö FF att boka in en just sånhär match mot ett sånt pass bra motstånd på jubileumsdagen, tycker man borde försökt få ett lite sämre lag så hade nog spelarna också varit glada inombords efter matchen. I skrivande stund så pågår festligheterna i tältet på pakeringen vid Gamla IP.

Man märkte även att Malmö fattades ett par ordinarie spelare, men det ska man inte skylla på.

Nya tag på Söndag(?) mot Bröndby borta.

// MFF Snubben

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback