Söndagslistan V.14

2010-04-11 @ 23:25:10 • Kommentarer (0)PermalinkSöndagslistanTrackbacks ()

Då var ännu en vecka avklarad med kämp och glöd, det fina vädret har även tittat fram ett par gånger i veckan, alltid lika skönt med lite sol. Det blev en jävla match idag, hela 5 mål i matchen och vinst för Malmös del. Skönt!

TOPPEN:

1. MALMÖ FF - OBESEGRADE NÄR 6:E OMGÅNGEN DRAR IGÅNG!
På 5 omgångar har Malmö lyckats vinna 3 matcher och spelat oavgjort 2, med en målskillnad på 10-4 och 11 poäng så ligger man nu på en andreplats strax efter Helsingborg med 13 poäng. När jag drog hemifrån idag så stod det 2-1 till Kalmar och jag skulle blivit glad om vi gick därifrån med minst 1 poäng. Men istället vände allt via Wilton och Halsti, matchen slutade 2-3, jävligt skönt faktiskt. Nu väntas BK Häcken hemma på Tisdag, visst tror nog den blir hyffsat svår men Malmö tar nog hem den också.

2. RÖGLE - NER TILL ALLSVENSKAN I HOCKEYN
Visst hör inte hockey hemma här på bloggen, men måste säga att det känns extra roligt och vara Malmöit nu, då man också är en Malmösupporter på hockeysidan så känns det jävligt roligt att få ett Skånederby i hockeyn också, tänk er själv en fullsatt Malmö Arena och mot Rögle, den matchen ska man inte missa. Riktigt roligt!

3. EDWARD OFERE - VARFÖR ENS TVEKA?
Detta är en fråga jag har ställt mig sen Ofere blev spelklar igen (tillbaka från sin skada), varför ens tveka? Visst Agon gör ett jävla bra jobb på plan men han har inte "DET" än tycker jag, därför är han fortfarande en avbytare för mig. Skrev tidigare i veckan att jag ville se Ofere från start idag, menar man skriver inte så bara för att det ska skrivas utan han har verkligen något, 2 mål tidigare i veckan med U21 och idag slog han till mot Kalmar efter 15 minuters spel.

BOTTEN:

1. MISSADE KALMAR MATCHEN
Detta var den första matchen man missade denna säsongen och jag är faktiskt besviken på mig själv, men när där kommer andra problem ivägen så måste man faktiskt lösa dem. Att man ska missa just en sånhär målglad match är verkligen inte roligt och jag kommer väl ångra detta hyffsat länge, men man får lida.

2. JOSEPH ELANGA?
Vad händer med denna man nu? Jag själv personligen tycker han är värd en plats i startelvan, iallafall i truppen. Men nu när Ricardinho är tillbaka så tvingas Elanga att stiga åt sidan. Visst som jag skrev i veckan så blir det mer konkurrens i laget men det håller inte. Kanske dax för Ulrich att stiga åt sidan snart, hörde att han räddade Malmö idag men han verkar hyffsat instabil för tillfället.

3. DENNA LÄMNAR VI TILLS VIDARE!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback