Malmö FF - Halmstads BK

2010-04-06 @ 23:18:51 • Kommentarer (0)PermalinkMalmö FFTrackbacks ()

Får väl ta och börja med att be om ursäkt för man inte har skrivit här inne, har haft massa andra saker och fixa så därför kom det inte en Söndagslistan, men vi tar nya tag och kör på igen.

Matchen idag i mina ögon var helt säker för Malmö, men det visade sig att det inte var säkert alls för Malmös del. Man fick inte till några avslut eller fick till några bra anfall, men frågan jag ställer mig är: var Malmö dåliga eller var det Halmstad som höll tillbaka bra?

Jag måste faktiskt få det till att Halmstad var bra, dom var det bättre laget idag på planen, dom var alltid först på andrabollarna, dom fanns alltid i ryggen på oss. Tyckte Malmö absolut inte fick de ytor som de behövde som de har fått i dem tidigare matcherna, första halvleken slutade 0-0 och ja jag tycker egentligen inget lag var värt ett mål.

När den andre halvleken skulle börja så blev jag faktiskt besviken, redan DÅ ska man göra ett / två byten, tänker bla. på Molins och Agon som absolut inte var på tå i matchen, tycker verkligen att Oferé och Jille höjer laget en del när dom kommer in, tycker det blir ett helt annat spel då. Jag har absolut inget emot Molins eller Agon, men dom såg inte alls pigga ut idag. Kanske var Molins nervös för agenterna som satt på läktaren?
Halmstad tog iallafall ledningen och det såg länge mörkt ut, men vem om inte, Robert Åhman Persson kliver fram IGEN och gör ett mål. Jag säger som jag sagt innan, Robert ÅP är fortfarande en b-spelare i mina ögon, men sådana behövs också, ser ju hellre att Kruys eller Miljan tar RÅP plats, men han lär inte lämna ifrån sig den när han producerar.

Bäst på plan idag: Wilton, utan tvekan. Tycker att han har utvecklats mer och mer nu på sistonde och nu gör han faktiskt dom rätta valen. Han fick även till en riktig kanonare idag, synd att den inte gick in.

---
Tifo arrangerades även idag och det blev det vitt / rött med pappersark och sedan M.F.F i mitten av allt, jävligt snyggt. Även spelarna kom ut i röd/vita tröjor. Fett med cred till alla som var med och arrangerade detta. Mycket fint MT96!

---
Hur kommer det sig att alltid Hansson ska vara emot oss när det gäller dömningen, kändes som om vi fick max 5 frisparkar på hela matchen medans vi borde haft 20, nu är detta inte exakta siffror men en jämnförelse. Tycker absolut han borde lägga ner med verksamheten direkt. Han börjar komma till åren och orkar inte mer känns det som. Han var en bra domare innan och det kan nog många hålla med om, men nu känns det som där springer en pajas runt om i sin dräkt med två livvakter på kanterna.
GÖR NÅGOT ÅT DENNA DOMARNIVÅN, gäller inte bara Hansson utan Sveriges domare är verkligen dåliga.

---
Måste även berätta en kulig sak, efter matchen så drog man ner i shoppen och skulle inhandla sig Helsingborgsbiljetten, jävla tur ska jag säga er. Eftersom att man inte har speciellt mycket tid om dagarna så hinner man inte besöka shoppen, så vi drog ner efter matchen, fick vänta en stund eftersom att personalen skulle installera sig. Man stod längst fram och snackade lite med vakten och när vi blev insläppta så gick vi in och kom fram till kassan, när vi frågade efter 2 ungdomsbiljetter till Helsingborgsmatchen så fick man svaret " Skrivaren är isönder så vi kan inte skriva ut några biljetter förens imorgon". Men som tur var så hittade denna trevliga tösen två biljetter som man nu har inhandlat, gytt säger jag bara! ALLA TILL HELSINGBORG

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback