Malmö FF - Trelleborgs FF

2010-05-03 @ 10:53:34 • Kommentarer (0)PermalinkMalmö FFTrackbacks ()

Måste säga att det var en jävla tur att man inte missade denna matchen, det var nästan 90% att jag var tvungen att dra på andra håll för att mitt csn-bidrag inte hade kommit, men som tur var så kunde mamma vara snäll och återigen sponsra mig med lite pengar. Eftersom att man inte hade biljett så var man tvungen att dra till Stadion redan vid 15.00 för att slippa köer och dylikt, så drog dit då. Fixade biljett sen blev det att gå runt och mingla, man träffade även på Richardinho och Halsti som stod och skrev autografer vid Shoppen.

Matchen drog väl igång på ett bra sätt men ändå inte, det var i den 10:e matchminuten Agon sprang på 2 Trelleborgare och blev liggandes stilla, jag tänkte direkt att vi har inte råd och förlora en till spelare och jag kunde inte släppa ögonen från han, han låg där helt stilla. Båren kom och Agon blev utburen efter cirka 5 minuter, Jiloan Hamad bytte om snabbt och hoppade in och gissa då vad som hände. Agon kom tillbaka upp från spelarutgången och blev tokig på Rolle för han hade bytt ut han. Helt rätt agerande från Rolles sida, även om man känner sig bra för stunden så måste man vila. Malmö fortsatte att äga bollen och skapade chanser, och i den 25:e minuten slår Jimmy Durmaz till och får till årets träff från kanske 25-30 meters håll, rakt upp i krysset. Riktigt snyggt och riktigt skönt för Jimmys del. Man fortsätter att skapa chanser och det gör även Trelleborg också, fast några av deras chanser var sjukt misstänka, offside hit och dit. Men vi går till paus med 1-0 mot Trelleborg.

Jag sa innan matchen att det skulle bli 3-0 till Malmö och jag måste säga att jag inte var långt ifrån. Andre halvlek drar igång och Dejan Garaca byter med Johan Dahlin då Dahlin har känningar i ryggen. Dejan som gör sin första match denna säsongen tycker jag sköter det utmärkt, visst första bollkontakten var lite sådär men sen skötte han sig bra. Och Malmö fortsätter pumpa på mot Trelleborg och i den 86:e minuten spelar Molins den till Daniel Larsson som sedan spelar tillbaka den till Molins och han trycker in det 2:e målet för kvällen. Efter det målet så tror jag att vi 3 gånger kommer i 3 mot 1, 3 mot 2 läge mot Trelleborg, fast man kommer aldrig till något pass bra avslut utan ska passa istället för att avancera framåt. Jimmy Durmaz tvingas även att gå av med 3 minuter kvar av matchen då han får en smäll på höften/benet när han håller bort Trelleborgs spelarna, Robert Åhman Persson kommer in och får sina 3 minuter iallafall.

Matchens lirare idag var Jimmy Durmaz, ett mycket läckert mål och han totalt briljerar på sin kant stundtals.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback