Inför: Malmö FF - Brommapojkarna

2010-05-24 @ 11:22:13 • Kommentarer (0)PermalinkMalmö FFTrackbacks ()

Sitter nu i skolan och ser en hyffsat tradig Engelsk film, har inte kollat alls mycket och man är ju hyffsat trött, dagens gäster kommer från vår huvudstad, Stockholm. Innan jag kommer till matchen så måste jag dra upp ett par saker först. Söndagslistan kommer upp senare idag / natt för jag verkligen var trött igår och orkade inte skriva.

Man kan även läsa rubrikerna idag på fotbollskanalen där en av rubrikerna lyder " Med eller utan Barca - fotbollsfest för MFF " har bara slöläst lite och det handlar om att det är 3 lag som Malmö kommer att möta under VM-uppehållet. Bröndby och Elfsborg är klara och det fattas ett lag, om det blir Barca eller inte återstår att se. Men tror att marginalen är liten att det blir just Barca. Något som är klart iallafall är att Helsingborg har tackat nej och kommer med ursäkten "spelarnas semester".

---
Det har varit mycket snack på sistonde angående SEF (svensk elitfotboll) när de gick ut med hösten spelschema. Om jag inte har räknat helt fel så har vi 11 matcher på helgerna samt 5 matcher mitt i veckan. Jag kan tycka att det är kasst med helgmatcher då jag lite senare i sommar/höst har matcher på helger och det kan hända att man missar någon MFF match då. Men hade jag inte sportat så hade detta ju varit hur bra som helst då man kan åka iväg på helger och inte missa så mycket i skolan på vardagarna. Jag kommer lägga ut i veckan hur spelschemat ser ut.

---
Nu till dagens match, vi kan börja det hela med att Helsingborg vann senast och det krävs en vinst idag för Malmös del för att kunna hänga på hyffsat bra. Helsingborg som nu ligger på 8 poäng före än Malmö med en match mer spelad så känns det verkligen som om dom har det i sina egna händer, men vinner Malmö idag så är dom bara 5 poäng före och det hade varit betydligt lättare för Malmö.

Malmö som kommer från en seg vinst mot Syrianska i cupen hoppas jag verkligen visar framfötter idag, så som de har spelat de senaste matcherna är absolut inte bra, först mot Mjällby sen mot Syrianska, att det ska behöva ta 119 minuter innan man gör mål på ett Superettan lag är konstigt.

Vi kan iallafall redan konstatera att Agon Mehmeti ej kommer vara med idag och inkallad är Alex Nilsson, Dardan Rexhepi är fortfarande med i truppen och jag tror han kommer att starta från början. Molins är även lite osäker då han har haft känningar i låret men tror han har mod nog att starta iallafall.

Brommapojkarna som är ett mittenlag och ligger på en 7:e plats vet aldrig om hur de ska vara. För ena dagen kan de spela hur bra som helst medans en annan dag de kan vara hur dåliga som helst. De vann iallafall senast mot BK Häcken med 2-1 på hemmaplan.

Malmö FF kommer att ställa upp med en liknande elva:

J. Dahlin
U. Vinzents, P. Jansson, D. Andersson, J. Elanga
G. Molins, W. Figueiredo, I. Pekalski, J. Durmaz / J. Hamad
D. Rexhepi, D. Larsson.

Jag vill ju se att om något byte ska göras på mittfältet så ska Richardinho in där och det lär han göra, han tränade iallafall på mittfältet i veckan. Sedan har vi även tillgång till Miljan samt Rick Kruys så vi får se, det återstår att se hur Rolle tänker.


Eftersom att man aldrig vet hur Brommapojkarna spelar så kommer jag ge er 2 resultat vad jag tror matchen slutar.

Malmö FF - Brommapojkarna:
1-0

Malmö FF - Brommapojkarna:
3-1

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback