Inför: Malmö FF - Åtvidaberg - Kruys tillbaka!

2010-05-08 @ 12:02:08 • Kommentarer (0)PermalinkMalmö FFTrackbacks ()

Då var det dags igen och idag kommer Åtvidaberg på besök, vädret ser absolut inte att blåsa i vår väg precis men jag hoppas ändå att folk söker sig till Stadion. Åtvidaberg har inlett säsongen på ett överraskande bra sätt och skrällar mot de flesta lagen. De jag tror de flesta lagen har gjort är att överskatta Åtvidaberg, Åtvidaberg har visat att dem kan matcha de flesta lagen i vår serie men jag tror det blir svårt för dem idag att vinna över Malmö.

Rolle har valt att plocka ut en 18-manna trupp där vi ser att Rick Kruys är tillbaka, dock startar han nog inte men kan säkert få hoppa in med 20 kvar, får han inte det så blir jag besviken. Annars så är väl truppen likadan som mot Elfsborg tidigare i veckan. Agon Mehmeti är dock tillbaka och då går Molins ner på yttermittfältet och då tvingas Jiloan Hamad börja på bänken.

J. Dahlin 
U. Vinzents, P. Jansson, D. Andersson, Ricardinho
G. Molins, W. Figueiredo, I. Pekalski, J. Durmaz
A. Mehmeti, D. Larsson.

Malmö har snittat 2 mål / match och må man tro att Malmö gör minst 2 bollar idag? Ja det bör man, själv tror jag Malmö vinner med 3-1.

Dagens domare är:

Huvuddomare: Martin Ingvarsson
Ass. Domare 1: Magnus Sjöblom
Ass. Domare 2: Joakim Flink

Malmö FF - Åtvidaberg:
3-1

* Noterbart är även att matchen sänds på Tv4 med start 16.00!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback