Inför: Mjällby AIF - Malmö FF *SC*

2010-07-04 @ 01:04:00 • Kommentarer (0)PermalinkSvenska CupenTrackbacks ()

Precis hemkommen efter en tur nere på Bo01, blev att käka lite glass och njuta av havet. Ganska skönt måste jag få säga. Inte för kallt, inte för varmt utan sådär lagom då allt är som bäst.

Tänkte skriva detta inlägget vid lunchtid men då är man faktiskt i Immeln, jo ni läste rätt. Min käre bror håller på att konfimera sig och det innebär 2 veckor uppe i Immeln där de lär sig massa skit rent ut sagt, nej så ska man väl inte säga om gud och hela köret, men de är iallafall där och det är besöksdag idag och det kommer man väl inte undan. Nej utan bilen brummar iväg vid 09.30 för att vara där så tidigt som möjligt. För är man där så tidigt som möjligt så kommer man hem tidigare och det innebär att jag inte behöver stressa till 16.00 för att kunna se matchen.

***
41 HELA dagar sen Malmö FF lirade en tävlingsmatch, jag måste säga att dessa 41 dagar har gått något så fruktansvärt snabbt, idag ställs man på hemmaplan men som bortalag mot Mjällby AIF i cupen. Och för er som inte har hängt med sen tidigare kan jag informera er att Mjällby har nästan tvingats att hyra Nya Stadion pga. att deras vad man nu vill kalla de, plan håller på att renoveras.

Så man agerar alltså bortalag idag men det ska väl inte göra någon större skillnad, utan våran pågar ute på plan kommer att få det stöd de alltid får på hemmaplan och jag tror på seger imorgon. Dels för att vi har hemmaplan, vi är faktiskt obesegrade på Nya Stadion och jag det lär vi förbli. Och dels för att vi är ett mycket bättre lag nu, mer kompaktare.

Visst har MFF haft det svårt för Mjällby under de senaste åren, men idag blåser vinden åt vårt håll. Vi kommer till matchen med ett bra lag dock två skadade, Daniel Larsson och Jasmin Sudic. Jasmin som tidigare har varit skadad lär vi ju precis inte sakna på det viset, men vår kvicke, Daniel Larsson tror jag vi kommer sakna en del. Frågan är vem man sätter in? Agon Mehmeti eller Edward Ofere?

Rolle har gått ut och sagt att man satsar förfullt på cupen och man kommer att spela med bästa lag, frågan är då? vågar man spara en halvskadad Daniel Andersson till AIK (17/7) och låta Halsti spela? Eller sätta Pontus Jansson på bänken och låta Halsti spela där? Jag anser iallafall att Halsti är mer given än Pontus Jansson, om Halsti har kommit in i ett bra matchtempo igen.

Sedan ställer jag mig också frågan om man kommer att ge Kruys, Miljan & Aubynn speltid? Då både Wilton och Ivo är avstängda i matchen mot AIK (17/7) så vill man nog få igång någon av spelarna lite extra med att ge dem en match innan? Och då ser jag nog helst att Kruys får spela från start medans Ivo tyvärr får nöta bänken.

J. Dahlin
U. Vinzents - M. Halsti - D. Andersson - Richardinho
G. Molins - W. Figueiredo - R. Kruys - J. Durmaz
A. Mehmeti - E. Ofere

Mjällby AIF - Malmö FF:
1-3

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback