Malmö FF - Djurgården

2010-04-26 @ 23:12:32 • Kommentarer (0)PermalinkMalmö FFTrackbacks ()

De flesta visste att Malmö ställde upp med ett lag som inte var till 100%, men jag tyckte verkligen att de killarna på plan verkligen kämpade och det gäller alla. Ivo Pekalski spelade sin första match från start och jag tycker han gör ett extremt bra jobb, inte många missar alls. Pontus Jansson gjorde även framsteg, men det tar faktiskt ett tag och komma in i matchtempot och hitta rätta lugnet, dock så blev det lite jobbigt när han slarva till det med bollen med cirka 10 minuter kvar. Vi fick även se Alex Nilsson hoppa in och tycker han skötte sig bra dem 20 minuterna han var inne.

Matchen i helhet var väl Malmös till 90%, tycker absolut inte Djurgården hade något att hämta idag, visst skapade dem ett par farliga chanser men det var Malmös match. Redan efter 11 minuters spel blir Daniel Larsson framspelad av Molins om jag inte har helt fel för mig, Larsson skjuter/lobbar över Djurgårdens målvakt, Tommi Vaiho. Och det står 1-0. Tycker vi ser ett avslappnat men ändå allert Malmö som sköter sig fint på planen idag, och det går hela vägen fram till 63:e matchminuten då Daniel Larsson slår till igen. 2-0 till Malmö och matchen känns avgjord. Hade dock tippat 2-1 och Djurgårdens, Kasper Hämäläinen slår till för Djurgården i 86 minuten. 2-1 står det och i 90/91 matchminuten får Malmö straff. Daniel Andersson går fram och lägger den men gör totalt bort sig när han träffar bollen ruggigt fel.

Matchen slutar iallafall 2-1 och det är endast 2 dagar tills det är match igen, då gästar Malmö, IFK Göteborg borta. Och den matchen får man ju absolut inte missa och det tänker jag inte.

Matchens lirare: Daniel Larsson med sina 2 bollar, tycker även att Ivo Pekalski gör ett underbart arbete på plan.

Bilder kommer upp under morgondagen, så stay tuned!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback