Inför: Malmö FF - Djurgården

2010-04-26 @ 10:03:32 • Kommentarer (0)PermalinkMalmö FFTrackbacks ()

Då var det dags igen för match och idag gästas Malmö av Djurgården. Trotts att Djurgården har inlett säsongen på ett så dåligt sätt så tror jag ändå att dagens match kan bli hyffsat jämn. Menar att Malmö kan inte bara gå ut och ställa skorna, Djurgården kan och kommer säkert bjuda upp till dans.
Eftersom att Wilton Figueiredo är avstängd så ser det ut som att Ivo Pekalski får göra sin första match från start i Allsvenskan.

Miljan kommer också vara uttagen i truppen men kommer ej att spela från start, tror dock han får komma in de sista 20, där han antingen kan spela på mittfältet eller på mittback som han kanske håller på att skolas om till igen? För i veckan spelade han med U21 och där spelade han mittback.

Eftersom att jag inte var på träningen igår så missade man en del faktiskt, man kan läsa över hos Sydsvenskans Max Wiman att Dusan Melicharek fick stå mot de bästa anfallarna då Rolle hade ett långt snack med Johan Dahlin på plan, tror dock att Johan står ändå. Sedan så vill jag även se att Richardinho vilar idag och låter Joseph Elanga starta, blandannat så håller jag med Max Wiman att han såg seg ut mot Helsingborg, men eftersom att han drog på sig en skada, som inte var så allvarlig så ser jag att han vilar.

Djurgården har väl inga direkt "superstjärnor" som sticker ut, de har ju Johan Oremo & Sharbel Touma. Och just Sharbel Touma är Jimmy Durmaz morbror och det kan bli roligt att dom möts på samma kant.

Malmö FF ställer upp såhär:

J. Dahlin
U. Vinzents - P. Jansson - D. Andersson - J. Elanga
G. Molins - RÅP - I. Pekalski - J. Durmaz
D. Larsson - A. Mehmeti

Huvuddomare: Michael Lerjéus
Ass. Domare 1: Magnus Sjöblom
Ass. Domare 2: Henrik Bogdan

Malmö FF - Djurgården:

2-1

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback