20/4 2010 - Helsingborg borta!

2010-04-21 @ 10:00:35 • Kommentarer (0)PermalinkMalmö FFTrackbacks ()

Vi tar väl det från början så vi får med några roliga moment, dagen började med att jag slutade skolan vid 12 och blev hämtad av en polare som körde mig hem och när jag kom hem så tog jag bara det lungt en stund och taggade inför kvällen, efter cirka 1 timme så drog vi ner till Mobilia för att komma ut en stund och så innan samlingen på Centralen osv. På mobilia kommer polarens flickvän och hennes kompis så vi tog det lungt med dom där, gick runt i olika affärer och så, sedan skulle vi köra hans flickvän hem till Höja.

Utan att vi ens lägger märke till det så förföljer en civilare oss och när vi släpper av hans flickvän på Höja så kommer han fram till oss, tar polarens körkort och mitt legg. Jag hade suttit och haft händerna utanför bilen när vi körde förbi Ramels väg och gissa vad, han trodde jag heila. Han frågade om jag hade något emot dem på ramels väg och jag svarade ärligt att jag inte bryr mig.

Han går tillbaka till sin bil och kommer tillbaka efter en stund och säger ha en trevlig dag osv, menade vi satt och hade världens noja båda två och han kommer tillbaka precis som inget har hänt, jävla snut.
Vi körde iallafall hem till polaren igen där vi också hämtar upp en annan som ska med på vägen, han springer upp och slänger på sig en tröja och hämtar lite dricka och sedan begär vi oss till Centralen.

Väl framme på Centralen möter man upp övrigt folk man ska åka med, och sedan begär vi oss ut mot tågspåret. Tåget rullar in efter en stund och töserna man åker med blir intervjuade av Sydsvenskan, ganska kul eftersom att de inte kan hålla masken för 5 öre. Väl uppe på tåget så får man platser direkt och man slår sig ner.

Efter cirka 40 minuters resande så var man framme i Helsingborg och Knutpunkten, och då gick man direkt till Harry's för att möta upp "pubtåget" som satt där. Efter en stund började marschen mot Olympia och det var faktiskt ett bra tempo vi höll, dessa jävla uppförsbackar asså, de var riktigt jobbiga. Väl framme vid Olympia så tog det hyffsat lång tid vid insläppet, tror vi stod där i minst 30 minuter, riktigt sjukt. Men efter en lång stund kom vi in och vi fick jävligt bra platser om jag får säga mitt, det blev dock catfight under matchen mellan några brudar och mina tjejkompisar, men det var jävligt skoj, det var de!

Matchen isig kunde väl inte dragit igång bättre, i 3:e matchminuten får Malmö en straff när den solklart tog huvudet på Marcus Nilsson, men eftersom att man är Malmösupporter så kan man inte göra merän att tacka och ta emot. Wilton gick fram och slog en halvdan straffspark, men bollen gick in och det stod 1-0 till Malmö. Men efter det målet så vettifan vad som hände, man vek ner sig och spelade alls inte fotboll, man ville bara bli av med bollen. Och 6 minuter efter slog Ardian Gashi till och det stod 1-1 efter 9 minuters spel. Malmö fortsatte spela ett pissespel rent ut sagt tycker jag, fick inte till mycket alls. Och i den 17:e matchminuten tvingas Ofere avgå med skada och in kommer Agon Mehmeti. Dock så kunde Agon inte göra speciellt mycket utan i den 22:e minuten gör Helsingborg sitt andre och sista mål för kvällen där sist på bollen var Marcus Nilsson. Och ja, jag ser helst att detta målet aldrig skulle komma. Man måste gå ut på andrebollarna men Malmö står bara kvar och tittar på.

Matchen slutar 2-1 till Helsingborgs fördel och det känns förjävligt rent ut sagt. Massa skador är inget man gillar och man saknade faktiskt Halsti på mittbacken.

Matchens bästa lirare är återigen Wilton, försöker och försöker hela tiden, han kanske inte lyckas men försöker.

Noterbart:

- Edward Ofere, bli borta hela våren, har åkt på en inre sidledbandsskada. Spelar förmodligen inte mer innan sommaruppehållet.
- Joseph Elanga, kom in i spel efter cirka 40 minuters spel, tyckte han såg lite ringrostig ut men skötte ändå sig bra.
- Pontus Jansson, måste lära sig slå passningar, hans passningar är absolut inte bra. Studsade till hela tiden.
- Richardinho, tror nog bara det var en lätt känning som gjorde att han klev av, ville vara på den säkra sidan.
- Flaggorna, ovanligt mycket flaggor man såg igår, alltid lika roligt!r

Nä nya tag på Måndag då Djurgården kommer på besök, sedan är det IFK den 29:e. HÄNG MED!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback